“Erkel Színház” helyszín bejegyzései.

  • 19:00
    Verdi Nabuccója fordulópont volt a zeneszerző életében, az első igazán elsöprő sikert ezzel a művel aratta. Elvarázsolta őt a librettó erős bibliai története, és ez a varázs a zene mélységén és szenvedélyességén keresztül mindörökre velünk marad. A „Va, pensiero...” kórus pedig már az 1842-es bemutatót követően a szabadság himnuszává vált. Kesselyák Gergely látványos rendezésében a hatalmi és vallási erőviszonyok változását, az első szentély lerombolását és a babiloni fogság történetét a világtörténelmi korszakváltások örök körforgásában mutatja be. Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét, és végül feleségét is. Csak ügynöke rábeszélésére olvasta el Solera librettóját, a Nabuccót. 1842. tavaszán már egész Milánó a 'Va, pensiero...'-t dúdolta.   Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek, más összefüggések irányítják...
  • 19:00
    Lemezbemutató koncertet ad a Beyn Hayamim zenekar! Legyen ön is tanúja annak, amikor az ősi, a tradicionális, és a bibliai összekeveredik a szimfonikus-rockkal és akár az operával. Hallgassa meg, hogyan talál rá a funky a progresszív világzenére, jöjjön el arra a koncertre, ahol a muzsikusok, akár egy jazz koncerten többször kapnak főszerepet. A Beyn Hayamim zenei sokszínűséggel és összetettségével a Teremtő világát és az Ő Tóráját akarja utánozni. Nézzék meg azt a showt, ahol izraeli örökzöld dallamok együtt hallhatók Dávid zsoltáraival és a középkor imáival. Négyezer év két órában. Több mint zene! A Beyn Hayamim ars poeticája videó: https://www.youtube.com/watch?v=Hm-rQxJB8Wg A teremtés és az élet megünneplése, valami nagyon közel-távoli, ismeretlen, de mégis oly ismerős, jobb bemutatása, megismertetése. Beyn Hayamim, egyik jelentése „Tengerek között”. Neve más jelentés variációival, maga kínál egy kimeríthetetlen és misztikus értékforrást. Beyn Hayamim egyszerre...
  • 19:30
    A Moscow City Ballet-t 1988-ban a megkülönböztetett orosz koreográfus, Victor Smirnov-Golovanov alapította azzal a céllal, hogy promótálja a nagy 19. és 20. századi orosz koreográfusok eredeti ötleteit. A társaság születése a Szovjetunió 1980-as évek végi lendületes változásainak közvetlen eredménye volt, ahol a "Glastnost" és a "Perestroyka" legalizálta a magánvállalkozásokat, és a Moscow City Ballet volt az első magántulajdonban lévő balettvállalat a Szovjetunióban. Eredeti nevét, a "The New Ballet of Moscow" nevet túlságosan leírónak tekintették, és 1990-ben elfogadták az új nevet, a "The Moscow City Ballet" -t. A társulat továbbra is hű eredeti eszményeihez, bemutatva az orosz és szovjet balett-örökség néhány darabját. Új célja a kései Smirnov-Golovanov eredeti koreográfiája örökségének megőrzése olyan balettekkel, mint A Diótörő, Csipkerózsika, Don Quijote és a Rómeó és Júlia, amelyet Viktor kizárólag a Moscow City Ballet számára koreografált. A cég első megjelenése...
  • 19:00
    A Moscow City Ballet-t 1988-ban a megkülönböztetett orosz koreográfus, Victor Smirnov-Golovanov alapította azzal a céllal, hogy promótálja a nagy 19. és 20. századi orosz koreográfusok eredeti ötleteit. A társaság születése a Szovjetunió 1980-as évek végi lendületes változásainak közvetlen eredménye volt, ahol a "Glastnost" és a "Perestroyka" legalizálta a magánvállalkozásokat, és a Moscow City Ballet volt az első magántulajdonban lévő balettvállalat a Szovjetunióban. Eredeti nevét, a "The New Ballet of Moscow" nevet túlságosan leírónak tekintették, és 1990-ben elfogadták az új nevet, a "The Moscow City Ballet" -t. A társulat továbbra is hű eredeti eszményeihez, bemutatva az orosz és szovjet balett-örökség néhány darabját. Új célja a kései Smirnov-Golovanov eredeti koreográfiája örökségének megőrzése olyan balettekkel, mint A Diótörő, Csipkerózsika, Don Quijote és a Rómeó és Júlia, amelyet Viktor kizárólag a Moscow City Ballet számára koreografált. A cég első megjelenése...