Főként a nem vallásos zsidók találkozási pontja kíván lenni a Bálint Ház

Kreatív igazgatója van idén ősztől a JCC Budapest – Bálint Háznak. Borbás Gergőt a mazsihisz.hu kérdezte arról, hogyan tudnák a zsidó közösségek hatékonyabban megszólítani a zsidósághoz egyelőre csak lazán kötődő, de identitásukat illetően zsidó magyar fiatalokat.

Borbás Gergő elmondta, hogy készült egy kutatás arról, hogy mit gondol a közösség a Bálint Házról, amelynek az egyik legfontosabb megállapítása, hogy

mint brand, a Bálint Ház nagyon erős.

A zsidó közösségben azok is tudják, hogy mi az a Bálint Ház, akik nem járnak ide. A másik nagyon fontos megállapítás az volt, hogy akinek valamilyen élménye fűződik hozzá, akkor az szinte kivétel nélkül pozitív élmény. Azaz a Bálint Ház neve pozitív brand Budapesten.

Borbás Gergő elmondta, hogy a Bálint Ház legfontosabb célcsoportját azok a zsidók képezik, akik nem vallásos, azaz nem zsinagógába járó zsidók, hanem olyan emberek, akiknek valahol fontos a zsidó identitás, például kulturális értelemben, de nem mélyülnek el a zsidó létben vallásos, szombattartó, kóser étkezést folytató szinten és nem foglalkoznak a zsidó közélettel sem. Viszont mégis van bennük potenciál és érdeklődés arra, hogy valamilyen szálon elkezdjenek kötődni a zsidóságukhoz és ezen keresztül a magyar zsidó közösséghez. A stratégiánk egyik legfontosabb eleme és célja tehát ezeknek az embereknek az elérése és a kötődésük megerősítése a zsidósághoz.

Borbás Gergő szerint a Bálint Ház munkájában a szolgáltatás a kulcsszó.

“Egy XXI. századi közösségi háznak szolgáltató jellegűnek kell lennie és a szolgáltatásaival ki kell elégítenie a közösség által elvárt igényeket.”

A kreatív igazgató példaként elmondta, hogy idén újragondolta a Young Adult Professional Programot, annak érdekében, hogy minél hatékonyabban meg tudjon szólítani a fiatal felnőtt korosztályhoz.

“Úgy látom, szinte az összes zsidó szervezet ezzel küzd ma Magyarországon, hiszen éppen a fiatal, aktív felnőttek azok, akikre építkezni lehet”, tette hozzá.

Szerinte elsősorban azt kell tisztázni: milyen élethelyzetben van ez a célcsoport, és ha nem arra van igényük, hogy végigüljenek egy szombatfogadást, de szeretnénk a zsidó közösségen belül tudni és tartani őket, akkor erre kell megfelelő szolgáltatást nyújtani.

A teljes cikk itt olvasható:

Borbás Gergő: Ki kell lépni a zsidó buborékból | Mazsihisz

A JCC Budapest – Bálint Ház idén ősztől kreatív igazgatót alkalmaz Borbás Gergő személyében. A 27 éves szakembert arról kérdeztük, hogy mi lesz a feladata, milyen eredményeket szeretne elérni, s miben látja annak a kérdésnek a megoldását, hogy a zsidó közösségek miképpen tudnák hatékonyabban megszólítani a zsidósághoz egyelőre csak lazán kötődő, de identitásukat illetően zsidó magyar fiatalokat.

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

Facebook
Twitter
Tumblr
Email
WhatsApp