Izraelben antiszemitázta Márki-Zayt a Mandiner újságírója

Nem először fordul elő, hogy az ellenzéket érő és zsidó vonatkozású támadásokat egyenesen Izraelből indítsák. A cikket Veszprémy  László Bernát közölte a The Times of Israel blog szekciójában, de végül számos panasz hatására törölték a cikket.

Veszprémy László Bernát – aki tavaly augusztusban távozott a Neokohn zsidó hírportáltól (jav. szerk – lásd a helyesbítést lent), ahol éveken át főszerkesztő-helyettesként dolgozott – fenntart a Times of Israelen egy blogot, melynek többnyire a magyarországi antiszemitizmus a témája. A blog felületen bárki közölhet cikket, az izraelinfo.com írása szerint azonban Veszprémy nem közöl magáról pontos információkat a blogon, így nem ír a kormánypárti kötődéséről, amelynek fényében másképp olvasnák a cikkeit.

Legutóbb a Legyőzheti-e egy homofób és antiszemita politikus Orbán Viktor magyar miniszterelnököt? című írást közölte az oldalon. Az írás Márki-Zayt nem egyszerűen Orbán kihívójának, hanem egyenesen “ellenségének” (“enemy”) nevezi, és végigveszi azokat az okokat, amiért a szerző szerint Márki-Zay homofóbnak és antiszemitának tekinthető.

A cikket átvette a Mandiner és Magyar-Izraeli Média Center az izraeli linkre mutatva, ami nyilvánvalóan nagyobb súlyt ad egy ilyen írásnak, mintha csak egy magyar oldalon jelenik meg.

Az izraelinfo.com cikke szerint a magyar kormány előszeretettel használja fel Izraelt kampányaihoz. Korábban, a Soros elleni kampány során a Jerusalem Post volt a háttér,

„Ugyanilyen célt szolgálhat most egy lejárató rágalomhadjárat részeként a fő ellenzéki vezető leantiszemitázása – pont Izraelben. Ezzel Veszprémy állításai is olyan színben tűnhetnek fel a cikket átvevő lapokban és médiaoldalakon, mintha izraeli lapban jelentek volna meg – hiszen onnan szemlézik”, írja az izraelinfo.com

Most viszont a Times of Israel lépett az olvasók és az izraelinfo megjegyzéseire reagálva, és levette Veszprémy írását a blogról.

HELYESBÍTÉS:

A fenti cikkben tévesen írtuk, hogy Veszprémy László Bernátnak felmondtak a Neokohn zsidó hírportálnál, amelyet egy magát megnevezni nem kívánó forrás közölt a lapunkkal. Veszprémy megerősítette azt a korábbi információnkat, hogy ő mondott le a főszerkesztő-helyettesi pozícióról.

Lemondott Veszprémy László Bernát, a Neokohn főszerkesztő-helyettese – Kibic Magazin

Állítása szerint fontos vezetői pozícióba megy egy másik laphoz, azt viszont még nem árulta el, melyikhez. Távozik a Neokohn-tól az erős NER-es kötődésekkel bíró eddigi főszerkesztő-helyettes, vette észre a Media1. Megyeri András Jonatán megbízott főszerkesztő azt nyilatkozta a portálnak, hogy a döntésnek nincs köze ahhoz, hogy nemrég a lap egyik szerzőjéről, Gyenge Dánielről kiderült, náci szimpatizáns volt fiatalabb korában.

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp