-
Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.
Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!
Művészi pályán rendszerint a teljesítményt, az egyediséget, a virtuozitást, vagy éppen a népszerűséget jutalmazzák. Arról azonban jóval ritkábban hallani, hogy valakit azért díjazzanak, mert segít másoknak. Most mégis ezért kapott elismerést a népszerű fuvolaművész, aki gyakran lép fel zsidó művészeti fesztiválokon is.
2020 decemberében adják át az összművészeti és forprofit együttműködéseken alapuló Art is Business Díjakat. A kulturális mecénásokat elismerő Fidelio „Művészek a művészekért” különdíjat Horgas Eszter fuvolaművész kapta idén.
Művészi pályán rendszerint a teljesítményt, az egyediséget, a virtuozitást, vagy éppen a népszerűséget jutalmazzák. Arról azonban jóval ritkábban hallani, hogy valakit azért díjazzanak, mert segít másoknak.
Az országosan ismert fuvolaművész, aki folyamatosan tágítja a fuvola és a műfajok határait és rendre eljátszhatatlan műveket tűz a repertoárjára, most nem szakmai teljesítményéért, hanem a másoknak nyújtott támogatásért díjazták.
Horgas Eszterről csak nagyon kevesen tudják, mennyi mindent tesz a fiatal muzsikosokért, milyen sokat segít tanítványainak. Ingyen ad magánórákat. Minden évben saját pénzéből vásárol hangszert olyan tehetségeknek, akik ezt nem engedhetik meg maguknak. Magánkoncerteket ad, hogy előteremtse a külföldi tanulmányaikhoz szükséges költségeket. Önerőből és pályázatok útján finanszíroz nyaranta Balatonfüreden összművészeti kurzusokat, amelyeken már tizedik esztendeje vehetnek részt a művészetet szerető fiatalok.
Az Art is Business Fidelio Különdíjáról:
A Fidelio tavaly csatlakozott az Art is Business kezdeményezéséhez, és ajánlott fel egy különdíjat „Művészek a művészekért” szlogennel. Az elismerést olyan személyeknek adják, akik valamilyen módon, a saját vagyonukból – ellenszolgáltatás nélkül – támogatják a saját művészeti szektorukat.
Ahhoz, hogy valaki ezen díj birtokosa lehessen, a Fidelio magazin szerkesztőivel kell megmérettetnie magát, majd az Art is Business Díj kuratóriuma mondja ki a végső döntést. A kuratóriumban az ország elismert kulturális kommunikációs szakemberei vesznek részt: Juhász Dóra, a Müpa PR-vezetője, Drucker Dávid, a Trafó – Kortárs Művészetek Háza marketing és kommunikációs vezetője, Fehér Zsuzsa, a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum marketing és kommunikációs vezetője, Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője, Batta Barnabás, a MITTE Communicatons stratégiai vezetője, valamint Balogh Máté András, a kortársPRos és az Art is Business tulajdonosa.
Az Art is Business Díjat 2019-ben alapították, azzal a céllal, hogy a példaértékű magyarországi forprofit és kulturális együttműködéseket bemutassák. Minden évben a nagyvállalatok, valamint a kis- és középvállalkozások pályázattal jelentkezhetnek. A kulturális szektor pedig nevezheti a számára fontos támogatóit és mecénásait. 2020-ban először osztanak kulturális turizmus kategóriában is díjat.