Orbán családi fotója miatt rúgták ki a 168 Óra főszerkesztőjét

Rózsa Pétert azonnali hatállyal felmentette a munkavégzés alól a Brit Media vezérigazgatója, aki szerint a lapban Orbán Viktorról és családjáról megjelent fotó „elfogadhatatlan és morálisan aggályos”.

Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Telegráf Kft. anyavállalata, a Brit Media vezérigazgatója és résztulajdonosa úgy döntött, hogy a mai naptól azonnali hatállyal felmenti a munkavégzés alól Rózsa Pétert, adta hírül a Média1.

A főszerkesztőnek azért kellett távoznia, mert az eheti lapszámban egy Orbán Viktor miniszterelnökről és családjáról készült korábbi, adventi fotóval illusztráltak a kormány család- és szociálpolitikájával foglalkozó cikket. A fotó eredetileg Orbán weboldalán, a miniszterelnok.hu-ne jelent meg egy ünnepi sorozat részeként.

Milkovics szerint azonban ez elfogadhatatlan és morálisan aggályos, ugyanis a fotón a kormányfő fiatalkorú gyermeke is látható. Emellett a vezérigazgató véleménye szerint „a képet a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”. Milkovics úgy véli, „a gyerekeket, függetlenül szüleik közéleti szerepvállalásától, védeni kell, nem pedig politikai tartalmú üzenetekhez felhasználni és gyűlölködés céltáblájává tenni.”

A 168 Óra vezetését megbízott főszerkesztőként Makai József, Milkovics másik lapja, a Pesti Hírlap eddigi főszerkesztő-helyettese veszi át.

Az EMIH-közeli Brit Média idén júliusban növelte 100 százalékosra a tulajdonrészét az ingyenesen terjesztett Pesti Hírlapot kiadó Global Post Hun Kft.-ben. Ezzel egyidejűleg az addigi tulajdonos, Milkovics Pál 20 százalék körüli tulajdonészt szerez a 168 Órát is kiadó cégeket tulajdonló Brit Mediában, amelynek vezérigazgatója lett. A tervei között szerepelt többek között a hagyományosan baloldali 168 Óra középre állítása.

Megvette az EMIH-közeli médiacég a Pesti Hírlapot – Kibic Magazin

A Brit Media 100 százalékos tulajdonrészt szerzett a lapot kiadó cégben. A 168 Órát középre állítanák, hamarosan tévé és rádió is a portfólió része lehet. A Brit Media Kft. korábban 20 százalékos tulajdonrészt vásárolt az Pesti Hírlapot kiadó cégben.

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp