A Rágalmazás-ellenes Liga (ADL) és más civil jogi csoportok arra kérték a vállalatokat, hogy ne hirdessenek a Facebook-on júliusban, mert a közösségi média platform nem hajlandó megállítani az oldalain terjedő gyűlöletbeszédet. Ennek érdekében az ADL kampányt indít jövő szerdán.
Az ADL szerint a Facebook nem moderálja azokat a posztokat, amelyek félreinformálják az olvasókat, a szélsőségesek könnyedén használhatják a platformot az erőszakra való felbujtásra. Ezen kívül azt állítják, hogy a Facebook megbízható forrásként írja le a Breitbart és a Daily Caller oldalakat, amelyek szélsőjobboldali, nacionalista csoportokkal állnak kapcsolatban.

A Facebooknak közel 70 milliárd dolláros reklámbevétele volt 2019-ben, ez alkotja a jövedelme 98%-át, írja a jpost.com.
Az ADL felveti, hogy a szélsőjobboldallal szembeni tolerancia helyett a feketéket kellene védenie, és a holokauszt tagadás ellen harcolnia. Azt is követelik, hogy a Facebook tegyen meg többet azokért a felhasználókért, akiket zaklatnak a közöségi média oldalain, például a posztok moderálási lehetőségeinek fejlesztésével.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tavaly a németországi Halléban történt zsinagógai támadás után az ADL 2,5 millió dollár adományt fogadott el a Facebook egyik vezetőjétől, Sheryl Sandbergtől. Most az ADL szóvivője azt mondta, hogy a szervezet mostani kampánya független minden korábbi adománytól, beleértve Sandbergét is. „Az ő donációja nem volt feltételhez kötve”, jelentette ki Jonathan Greenblatt, az ADL vezetője.

Zuckerberget sokszor támadták a gyűlöletbeszéddel kapcsolatos álláspontja miatt. Korábban azt mondta, hogy megengedné a holokauszt-tagadást a platformon, majd később is a szólásszabadság mellett érvelt, és a hamis hírekkel kapcsolatban is úgy vélekedett, hogy a Facebook-nak nem dolga, hogy kiderítse az igazságot.
-
Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.
Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!