Sajtópert nyert a Hír TV ellen a Mazsihisz 

A Mazsihisz azért perelte be a kormányközeli televíziót, mert a Sajtóklub című műsorban véleménynek álcázott valótlanságok hangzottak el szervezetről.

„A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) jogerősen pert nyert a Hír Televízió ellen, amelyet a Szövetség azért perelt be, mert a Sajtóklub című műsorban véleménynek álcázott valótlanságok hangzottak el szervezetünkről” – olvasható a Mazsihisz közleményében. A bíróság kötelezte a televíziót egyes valótlan tényállításainak helyreigazítására, amelynek a szerkesztőség hétfőn este eleget is tett. 

A helyreigazítás szerint a Hír TV valótlanul állította a 2019. augusztus 19-i Sajtóklub című műsorban, hogy a „Mazsihsz igyekszik szövetkezni a Jobbikkal, a Jobbikot legitim partnernek tekinti, illetve hogy a Mazsihisz egy antiszemita párttal állna össze”. Valótlanul állították továbbá, hogy a „Mazsihisz azóta is használja a kommunista rendszerben szerzett ingatlanokat és nem szakított az ÁVH-s kommunista múltjával”.

A Hír TV-vel szembeni eljárások ezzel nem értek véget, írják, ugyanis az adás egyes szereplőivel szemben magánvádas büntetőeljárás keretében rágalmazás vétségének alapos gyanúja miatt feljelentést tett a hitközség. Ez az ügy jelenleg a Pesti Központi Kerületi Bíróságon van folyamatban.

A Hír TV Sajtóklubjának tavaly augusztus 19-i műsorában Huth Gergely, Bencsik András, Szentesi Zöldi László és Gajdics Ottó vettek részt. A per tárgyát képező rész az alábbi videóban a 29. percnél kezdődik:

  • Ha tetszett a cikkünk, támogass minket! Ezzel hozzájárulhatsz ahhoz, hogy zsidó közösségi portálként minél több és színesebb anyagot közölhessünk a Kibicen. Minden adományt szívesen veszünk! Bankszámlaszám: CIB 10701324-67817975-51100005

    Támogatom»

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp