A Scheiber Sándor Iskola tanárai is tiltakoznak az új Nemzeti alaptanterv bevezetése ellen

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

Több száz egyházi iskolában dolgozó tanár csatlakozott ahhoz az állásfoglaláshoz, amely szerint az új Nemzeti alaptanterv (NAT) nem segíti, hanem akadályozza a magyar oktatás egészének megújulását.

A budapesti Piarista Gimnázium honlapján közzétett állásfoglaláshoz eddig 28 egyházi iskola több száz tanára, illetve több más egyházi iskolákban oktató tanár is csatlakozott. Köztük a BZSH Scheiber Sándor Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium 43 tanára. Az állásfoglalásban hangsúlyozzák, hogy nem ideológiai-világnézeti, hanem szakmai szempontok alapján fogalmaztak meg kritikát a NAT-tal szemben.

Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere, Hajnal Gabriella, a Nemzeti alaptanterv (Nat) megújításáért felelős miniszteri biztos és Takaró Mihály irodalomtörténész, az Oktatási Hivatal szakértője a módosított kerettantervekről tartott sajtótájékoztató után a minisztérium tükörtermében (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Az egyházi iskolák tanárainak állásfoglalása szerint szükséges lenne ugyan a magyar oktatás megújulása, az új NAT és kerettanterv azonban erre egyáltalán nem alkalmas. Problémaként említik a hatalmas tananyagmennyiséget, amely nagyrészt csak az ismeretanyag frontális előadását teszi lehetővé, illetve a szakmai egyeztetés elmaradását és a bevezetésükre adott minimális időt.

„Úgy látjuk tehát, hogy a magyar oktatás egészének várt megújulását – néhány részterület kivételével – a bevezetett Nemzeti Alaptanterv és a kerettantervek nem segítik, hanem akadályozzák.”

Az állásfoglalásban foglaltak szerint további gondot jelent, hogy:

  • a tanárok nem kapják meg a szemléletváltozáshoz szükséges alapvető támogatást,
  • a megalázóan alacsony pedagógusbérek lehetetlenné teszik a tanári hivatás teljes megélését, 
  • a magas óraterhek akadályozzák a minőségi munka elvégzését,
  • a tanárhiány több helyen veszélyezteti az alapfeladatok ellátását.

„Állásfoglalásunkat egyházi iskolában tanító tanárként fogalmaztuk meg, de benne a magyar oktatás egészének helyzetére kívánunk reflektálni. Mindnyájan mélyen hiszünk abban, hogy az oktatás felemelése csak széles körű konszenzussal, az egész tanártársadalom együttműködésével lehetséges” – zárul az egyházi iskolák tanárainak az új NAT-tal kapcsolatos állásfoglalása.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp