Szabotázzsal vádolja az Oreót a Hydrox nevű kóser keksz

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

Mindannyian tudjuk, mi az Oreo keksz. Két finom csokis karika középen krémmel töltve. Azt viszont már kevesen tudják, hogy az Oreo a Hydrox nevű kóser aprósütemény másolata.

A Hydroxot először 1908-ban kezdték árulni, 4 évvel azelőtt, hogy az Oreo a boltok polcaira került volna. Habár másodikként lépett a piacra – vagy talán épp ezért – az Oreo lett a vezető márka, amelyet minden amerikai boltban meg lehet találni.

Ennek ellenére a Hydrox is fennmaradt, és részben annak köszönhetően, hogy zsidók találták ki.

1998-ig a Hydrox a piac első számú kóser keksze volt, az Oreo viszont tréfli ételnek számított. Sőt, sokan még azt is gondolták, hogy a Hydrox pusztán az Oreo kóser megfelelőjeként került a piacra. Az Oreo volt a tiltott gyümölcs, míg a cég végül megszerezte a kóser minősítést is.

A Hydroxnak ezzel befellegzett, és 2003-ban leállították a gyártását. Ezzel az Oreo 12 éves monopóliumot szerzett magának. De 2015-ben ismét gyártani kezdték a Hydroxot immár  a Leaf Brands termékeként. Dávid és Góliát harca ismét kiújult, és most a kormány előtt folytatódik.

A Hydrox ugyanis azt posztolta a Facebook-on, hogy nemrég nyújtott be panaszt a Szövetségi Kereskedelmi Tanácshoz (Federal Trade Commission) azzal kapcsolatban, hogy az Oreo anyavállalata, a Mondelez blokkolja a Hydrox polcra kerülését a boltokban. A Facebook poszt szerint a Mondelez módszere az ún direkt bolti disztribúció, amikor a márka alkalmazottai rakják ki a polcra a terméket a bolti eladók helyett. Így a munkatársak pakoláskor oldalra söprik a Hydrox dobozokat, és eléjük helyezik a saját termékeiket.

A Hydroxhoz lojális vásárlók küldtek erről fotókat, és egy nagy szupermaket hálózat hozta fel a problémát egy megbeszélésen.

„Hiszünk a versenyben, de szilárd meggyőződésünk, hogy a Mondelez átfogó akciót indított a brandünk megkárosítására és ellehetetlenítésére”, áll a nyilatkozatban.

Úgy tűnik azonban, hogy mindez nem különösebben hatotta meg a Mondelezt. Mindent tagadnak, és mint mondják, az Oreo egy ikonikus márka, amely büszke arra, hogy több mint 100 éve ízletes termékeket állít elő.

Egyelőre még kérdés, ki nyeri a harcot. Az eredeti kóser keksz vagy a világmárka? Talán idővel erre is megkapjuk a választ.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp