Furcsa hátterű cég kezdene kóser energiaitalok gyártásába

Kosher Energy Drink Zrt. néven alapítottak céget magyar vállalkozók, a többségi tulajdonos háttere azonban igen sok furcsaságot rejt. A kóser élelmiszerek piaca viszont így is szárnyalni kezdhet idehaza.

A hvg.hu számolt be a titokzatos König Investment Zrt. és Varga István vállalkozó új italgyártó cégéről, amely a neve alapján legalábbis a zsidó vallási előírásoknak megfelelő energiaitalt gyártana majd. A céget ugyanis Kosher Energy Drink Zrt. néven jegyezték be ötmillió forintos alaptőkével.

A többségi tulajdonos König a lap szerint arról nevezetes, hogy idáig König Bank Zrt. néven próbálkozott a piacon és „Közép-Európa legnagyobb privátbankjának” nevezte magát, azonban cégbírósági felszólításra nevet kellett változtatnia, ugyanis sosem rendelkezett az MNB-től kapott működési engedéllyel.

A cég egyedüli részvényese egy bizonyos szigetbecsei Benke Jánosné, aki tavaly papíron 33 milliárd forintra emelte az alaptőkéjét, a pénzt azonban nem tette be, csak ígéretet tett, hogy 2019 májusáig befizeti az összeget. Az egykor kifőzdés Benkéné ráadásul több árbevétel nélküli cég tulajdonosa is egyben. Az egyik ilyen, eTruck Motor Zrt például elektromos meghajtású nyerges vontatókat gyártana majd Hegyeshalom közelében. Ez a projekt viszont a Portoflio cikke szerint eléggé átverés szagúnak tűnik, és lehetséges, hogy csak állami támogatások reményében hozták létre a céget.

A kóser élelmiszerekkel kapcsolatos üzletágak viszont egyre nagyobb lendületet kapnak Magyarországon. Nemrég az EMIH avatott fel kóser vágóhidat a Csongrád megyei Csengelén, ahol többek között kóser libamájat állítanak elő. Az állami Főkefe egyik cége pedig Kisvárdán termeszt kóser zöldségeket, és ugyanitt egy kóser nemzetközi logisztikai elosztóközpontot is építene az állami cég.

A kóser élelmiszerek meghódítják Amerikát – Kibic Magazin

Egyre több amerikai vásárol kóser élelmiszereket, és ezt egyáltalán nem vallási megfontolásból teszi. A kóser ételeket ugyanis megbízhatónak és egészségesnek gondolják a zömében nem zsidó fogyasztók. Annak ellenére, hogy a siker számokban is mérhető, a gyártóknak jócskán van még mit tenni azért, hogy a kóser termékek igazi táplálkozási divattá váljanak.

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

Facebook
Twitter
Tumblr
Email
WhatsApp