Brüsszeli zsidó alapítvány veszi meg a 168 órát

  • Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.

    Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!

    Támogatom»

A Klubrádióba befektető és az Origóra is pályázó Brit Media Kft. hamarosan megvásárolja a 168 Óra többségi tulajdonrészét. Az a hír, hogy Soros György állna a cég mögött, vélhetően csak kacsa volt.

A június elején alapított társaság a Klubrádió befektetőjeként bukkant fel nemrég, és az Origóra is jó esélye van, hiszen úgy tudni, hogy a Magyar Telekom által kiírt értékesítési eljárásában bekerült az utolsó körös ajánlattételi körbe. Mivel a magyar médiapiac friss szereplőjéről van szó, bizonyára nagyon erős ajánlatot tehettek.

168 óra
168 óra

A Klubrádió mellett a 168 Órába is befektető és az Origo hírportálra is pályázó Brit Media Befektetési Kft. tulajdonosa, a brüsszeli Brit Europe Foundation nem csak a sajtópiacon aktív. 2012-ben részben ez az alapítvány vásárolta meg az Arany Alkony idősotthonok ingatlanjait birtokló céget, és az 1300 embernek otthont adó idősotthon-hálózat új fenntartója az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) lett.

A Köves Slomó rabbi fémjelezte EMIH és a Brit Europe Foundation kapcsolata tehát nyilvánvaló – és ez a tény kétségessé teszi azt a sajtóhírt, hogy Soros György állna a Brit Media Befektetési Kft. mögött. Az viszont információink szerint igaz, hogy a Brit Europe Foundation mögött Amerikában élő, magyar származású zsidó üzletemberek állnak.

A Brit Media ügyvezetője, Megyeri András Jonatán korábban a TV2-nél és a Viasatnál is dolgozott, jelenleg pedig a magyar zsidó közösség dél-budai központjának, a Bét Sálom zsinagógának a kántoraként önkénteskedik, illetve az EMIH-vel is jó viszonya van.

(Via valasz.hu + index.hu)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on tumblr
Tumblr
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp